Trening mięśni oddechowych a osiągi w sporcie

9
170
maska wydolnościowa training mask 1
maska wydolnościowa training mask 1

W ciągu ostatnich lat pojawia się coraz więcej badań, które udowadniają, że wzmacnianie układu oddechowego poprzez właściwy trening niesie ze sobą wiele zalet. Głównym plusem, jest fakt, że głębszy oddech powoduje lepsze dotlenienie wszystkich tkanek.

Trening mięśni oddechowych

Maska do ćwiczeń training maskMechanizm jest dość prosty – płuca zbudowane są z mnóstwa malutkich pęcherzyków, w których zachodzi wymiana gazowa. Wydalany jest dwutlenek węgla a zastępowany jest świeżym tlenem.

Maska do ćwiczeń training maskW czasie normalnego oddychania wykorzystujemy jedynie ułamek całej powierzchni płuc- oddychamy poprzez poruszanie klatką piersiową i ten nawyk przenosimy też na treningi. Skutkiem tego jest fakt, że korzystamy tylko z górnych partii płuc, dolne i środkowe pozostawiając nieużywane.

Maski treningowe

Udowodniono jednak, że poprzez ćwiczenia w masce treningowej można w znacznym stopniu zwiększyć siłę mięśni oddechowych. Dzięki temu oddech staje się powolniejszy i głębszy i aktywizuje pęcherzyki w dolnych partiach. Efekty pojawiają się dość szybko- są nimi – mniejsze zmęczenie oraz lepsze osiągi sportowe.

maska wydolnościowa training maskMaska treningowa wymusza również oddychanie przy użyciu przepony. Dzięki temu rośnie nasza wytrzymałość podczas długotrwałego wysiłku. Dzięki temu osoby stosujące maskę, mają możliwość korzystania ze wszystkich zalet treningu oddychania przeponowego.

Maska do ćwiczeń training maskWiele osób jest zwolennikami stosowania komory wysokościowej, ale jest ona bardzo droga – może kosztować nawet ponad 5 tysięcy dolarów i mimo symulacji treningu w warunkach hipoksji, nie wzmacnia mięśni oddechowych. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie maski treningowej i komory, ale sama maska daje już wystarczające korzyści.

Maska do ćwiczeń training maskJeśli czytanie opinii i wyników badań to dla niektórych za mało, warto wypróbować maskę na sobie i porównać efekty. Pozytywne zaskoczenie gwarantowane.

Zobacz równiez:

My Fitness Place siłownie i kluby fitness
Trener personalny Kraków
Basen Kraków

9 KOMENTARZE

  1. Stosuję maskę w treningu crossfit. Kondycja coraz lepsza. Zdecydowanie inne efekty niż przy treningach bez maski. Śmiało mogę polecić.

  2. Trening w masce jest dość ciężki, ale o to chodzi. Gadżet dla twardzieli!

  3. Myślałem, że to pic na wodę, ale po miesiącu treningów w masce odczuwam jej działanie. Mięśnie mocniejsze, wydolność zauważalnie rośnie

  4. Dobra do biegania. Rzeczywiście trening w masce to idealna symulacja biegów wysokogórskich

  5. Trening w masce poza zwiększeniem wydolności, znacznie poprawił mi koncentrację i dodał więcej energii. Polecam!

  6. Polecam maskę treningową nie tylko do zwiększenia wydolności, ale też spalania tkanki tłuszczowej. Trening w masce przyspiesza cały proces

  7. Trening w masce to dobra opcja kiedy chce się stopniowo przyzwyczaić płuca do wysokich obciążeń. U mnie sprawdziło się to w 100%

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here